fredag 20 juni 2008

Midsommar (midsummer)

Idag är det alltså midsommarafton. Vad ska man då göra var det tänkt? Hoppa runt stången, äta sill och plocka sju sorters blommor? Nehe, inte jag inte! Jag har solat och badat hela förmiddagen, spelat beachvolley med lite sköna människor. Nu hade jag tänkt gå iväg och äta (blir nog pasta och köttfärsås idag, har inte ätit det på evigheter) och sedan får jag se vad jag gör. Kanske drar iväg på något skönt firande, det gick rykten om att det var några som skulle fira midsommar här i närheten. Annars glider jag väl över till tyskarna, där är det alltid drag! Framförallt efter matchen igår, helvete vad de var glada. Och på söndag spelar ju Spanien, det kommer bli galet! Och nästa vecka åker jag och några andra upp till Barcelona och är där i några dagar, också galet roligt.

Och jag vet att ni vill veta vad vi har för väder, och det är bra här. 25-30 grader varje dag, och inga moln på himlen. Kanske inte så varmt som det brukar vara, men det duger för mig. Bättre väder än där hemma har jag hört i alla fall ;D